top of page

Jak się inspirować?

Zaktualizowano: 22 wrz 2020

O tym, jak pusta lodówka i spacer z psem może inspirować do tworzenia.


"Sztuka jest odtwarzaniem rzeczy, bądź konstruowaniem form, bądź wyrażaniem przeżyć - jeśli wytwór tego odtwarzania, konstruowania, wyrażania jest zdolny zachwycać, bądź wzruszać, bądź wstrząsać.” Powiedział Władysław Tatarkiewicz, filozof i historyk filozofii, znawca zagadnień etyki i estetyki. Pierwszy raz spotkałam się z tym pojęciem na lekcjach historii sztuki w plastycznym gimnazjum, do którego uczęszczałam i bardzo dobrze wspominam. Uważam, że te słowa zawierają całą gamę inspiracji, wyobraź sobie, że jesteś w lesie. Idziesz błotnistą ścieżką, przeskakując jedną kałuże za drugą, komary tną Cię po odsłoniętych kostkach i mogłoby się wydawać, że to nic specjalnego, taki spacer, który musisz odbyć ze swoim czworonożnym przyjacielem, ale wystarczy zatrzymać się na chwilę i dostrzec jak padające promienie światła tworzą na naszej drodze tęczowe obrazy. Zgodzisz się ze mną, że jest to najwyższa sztuka, której autorem jest sama matka natura? Taka forma, która zachwyca. 





"Sztuka jest odtwarzaniem rzeczy, bądź konstruowaniem form, bądź wyrażaniem przeżyć - jeśli wytwór tego odtwarzania, konstruowania, wyrażania jest zdolny zachwycać, bądź wzruszać, bądź wstrząsać.”






Inspirować się można wszystkim; muzyką, obrazem, rozmową, tym co dzieje się w kosmosie i nawet tym co jeszcze nie zostało zbadane. Oglądając film, już w głowie rysuję sobie obraz tego jak wyglądałby plakat. Sztuka jest całym moim życiem i wydaje mi się, że z łatwością wpadają mi nowe pomysły i dosłownie wszędzie widzę inspirację do tworzenia. Ale jeśli Ty jeszcze tak nie masz, to uwierz mi, że jeśli tylko tego zapragniesz, tak się stanie. Co więcej, kreatywne myślenie pomoże Ci w innych dziedzinach Twojego pięknego życia. Na przykład w gotowaniu. Jeśli chodzi o moją lodówkę - to jestem minimalistą, często znajduję tam tylko kilka warzyw, ale to jest takie piękne, kiedy mogę kreatywnie poeksperymentować w kuchni.


Czy moja pogadanka Cię zainspirowała? Może masz teraz ochotę wyjść na spacer, zerwać kilka kwiatów i taki bukiet kolorów wykorzystać do odtworzenia na płótnie, bądź skonstruowania naturalnych tuszy do malowania, bądź by wyrazić komuś jak bardzo jesteś wdzięczny za jego obecność w Twoim życiu.


Do zobaczenia! Do usłyszenia!

Na relaksie!


Viki Vikinska


22 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page